Saturday, December 6, 2008

SALAM AIDILADHA !!!!!!

salam kepada semua oranag islam..dan selamat sejahtera kepada orang2 bukan islam..saya disini ingin megucapkan salam aidiladha..semoga kita semua menghayati pengorbanan para rasul dan semua pejuang2 islam dimasa lampau..tanpa mereka tiada lah kita sekarang.. tingkatkan lah amal dan kekuatan iman dengan sentiasa mengigati ALLAH SWT..
"Hari Raya Aidil Adha atau Hari Raya Haji merupakan perayaan yang dirayakan diseluruh dunia bagi menandakan berakhirnya tempoh mengerjakan ibadat haji di Mekah, yang merupakan rukun Islam kelima yang terakhir bagi mereka yang mampu, dan menandakan bermulanya ibadat korban untuk dibahagi-bahagikan kepada fakir miskin. Aidiladha adalah perayaan yang istimewa kerana ia merupakan hari untuk umat Islam memperingati kisah pengorbanan Nabi Ibrahim dalam menunaikan perintah Allah dan ke-sabaran anaknya Nabi Ismail dalam memenuhi perintah Allah s.w.t. Selain itu, salah satu keistimewaan Aidiladha dan Hari Tasyrik ialah ibadat korban. Ibadat korban ini hanya boleh dilakukan dalam empat hari iaitu bermula waktu selepas khatib menyampaikan khutbah Aidiladha sehingga sebelum tenggelam matahari pada hari ke-13 Zulhijah. "
jangan makan lembu ke, kambing ke, kobau ke banyak sgt..nnt darah tggi lak..hahaha..

5 comments:

Sofya said...

salam..

caya la!!..hiks..*cam ustaz laks*

Anonymous said...

Selamat Hari Raya Aidiladha utk kau and all of your family...jgn makan banyak sgt, diet sket utk 20hb..hehehe

auntie fawwaz said...

salam ghayaaaa!!!!

FAHMI HAMID said...

hahaha..makcik cam ustat kan..hahaha..hm anwar bkn 20 hb la..27hb..nak join pi penang..anis selamat hari rye haji gak..kepada semua selamat hari raye aidiladha..

@xiM said...

salam aidil adha!!!